INFRAESTRUCTURES

La PTP defensa que l'Aeroport de Reus s'especialitzi en vols de baix cost

La Plataforma per a la Promoció del Transport Públic aposta per connectar la base del Baix Camp amb Girona i el Prat amb un servei regional d'alta velocitat

per Reusdigital.cat, Reus, Catalunya | 17 d'agost de 2021 a les 18:53 |
Una parella, a l'exterior de l'Aeroport de Reus | ACN
La Plataforma per a la Promoció del Transport Públic (PTP) ha rebutjat l'ampliació de l'aeroport del Prat i s'ha posicionat a favor de substituir els vols de radi curt i mitjà per trajectes ferroviaris. Per a l'entitat el sector de l'aviació és un dels que més contribueix al canvi climàtic i han considerat que "l'aposta de creixement de la demanda és incompatible amb els objectius de la UE, de l'Estat i de la Generalitat".

Alhora, en un comunicat han defensat que els aeroports de Reus i Girona s'especialitzin en vols de baix cost, per alliberar el Prat, i que les tres instal·lacions estiguin connectades amb un servei regional d'alta velocitat amb les principals ciutats catalanes. Aquesta unió passaria per la creació d'un servei tipus Avant des de Figueres fins al Camp de Tarragona, amb una freqüència de 30 minuts, amb parada a l'estació d'alta velocitat del Prat "ja construïda però sense servei", i a dues estacions de nova construcció als aeroports de Girona i Reus.

Això situaria els aeroports de Girona i Reus a un màxim de 75 minuts de l'estació de Sants, comptant els trasllats entre les terminals dels aeroports. L'associació ha alertat que les exigències de protecció del delta del Llobregat "són incompatibles amb l'ampliació de l'aeroport" i que "les institucions europees són vigilants amb el seu compliment". Per la plataforma, l'alternativa passa per millorar el transport ferroviari.

En aquest sentit, l'associació ha proposat que el transport ferroviari ofereixi "serveis atractius" que permetin reduir l'ús dels avions per a trajectes que en tren es facin en menys de quatre hores. Això afectaria destinacions com Bilbao, Burgos, Alacant, Tolosa, Montpeller, Madrid o Saragossa.

A més, per recorreguts d'entre 800 i 1.600 quilòmetres (entre vuit i 14 hores de tren) han apostat per la substitució parcial dels vols per serveis ferroviaris nocturns. "Mentre que a espanya s'estan abandonant, aquest tipus de trens s'estan reintroduint amb força a Europa i un grup d'operadors europeus tenen prevista la connexió amb Barcelona el 2024", ha indicat la PTP. Això permetria arribar a llocs com Andalusia, Lisboa, la Corunya, París, Amsterdam, Frankfurt, Zuric, Milà o Roma.
Participació