ENTITATS

Passió reusenca per les bicicletes clàssiques

El nou Club Òxid vol fomentar la pràctica lúdica del ciclisme amb sortides i esdeveniments

per Marc Busquets Obré, Reus | 3 de juliol de 2021 a les 08:00 |
Interior de la seu del Club Òxid | Cedida
Un grup de cinc socis són al capdavant del nou Club Òxid de Reus, que vol posar en valor la pràctica lúdica del ciclisme a través de les bicicletes clàssiques. Els seus components es presenten aquest dissabte a la tarda, al seu local del número 16-18 del carrer de Lepant, tot esperant atraure veïns que es vulguin adherir a l'entitat. D'aquesta manera podran llogar els models que els fundadors han estat recuperant i restaurant, tant de carretera com de passeig. "Tot el vintage està de moda. Si vas en bici, és molt més xulo portar-ne una d'antiga i ben cuidada", apunta un dels impulsors del projecte, Daniel Pentinat. 

Sortides i un esdeveniment cicloturista


Aquest exposa a Reusdigital.cat que la intenció era presentar el Club Òxid "molt abans", però que tot plegat s'ha allargat per la pandèmia. "Com a tantes altres entitats esportives, ens ha passat factura", lamenta. Ara, però, la posen en marxa tot oferint diversos serveis a les noves altes, des del lloguer de bicicletes clàssiques fins a la reparació. Entre els objectius, destaca Pentinat, es volen organitzar sortides mensuals en grup i, amb el temps, arribar a poder celebrar un esdeveniment cicloturista "important" a Reus. 

Les portes del Club Òxid, en conseqïència, "són obertes a tothom, no només a la gent jove, sinó als més veterans" que potser sortien a pedalejar temps enrere i que ara s'han anat rovellant. En aquesta línia, Pentinat destaca que l'entitat vol establir aliances amb altres col·lectius del territori que promouen l'ús de la bicicleta i la mobilitat sostenible, com Bicicamp. "Si de debò volem contribuir a preservar el medi ambient i a fomentar la bici com a mitjà de transport, l'aposta ha de ser valenta", diu. 

Aliances

De fet, afegeix que "el terme de Reus permetria envoltar tot el perímetre amb un gran carril bici. Que facin nous carrils està molt bé, però que vagin a alguna banda", en al·lusió al projecte de l'Ajuntament per construir 30 quilòmetres nous per a la circulació de bicicletes. Més enllà de Bicicamp, Òxid veu també amb bons ulls iniciatives com les de Massa crítica, un fenomen global que un cop al més es repeteix en diverses ciutats per tal que ciclistes (i també patinadors) surtin al carrer per reivindicar-se. A Reus, com en altres indrets del territori, el moviment té certa presència. 

Però, i quan es considera, que una bicicleta és clàssica? "Si és anterior al 1986", fa constar Pentinat, a partir del debat que hi ha hagut a la comunitat ciclista d'arreu. La recerca dels models, apunta, la fan a la xarxa i també a través d'amics, coneguts i saludats. "L'objectiu, però, no és el d'acumular bicicletes per vendre-les a qui més pagui. Es tracta de fer xarxa, de ser un punt de trobada i de compartir l'afició que tots tenim", raona. Pel que fa al preu d'un exemplar restaurat, "i si bé depèn de moltes coses", des de 300 euros se'n pot tenir una. "O per 500, o 600... això ja és cosa de cadascú", conclou. Qui de petit lluís una GAC, una BH o la Derbi panther BMX i l'enyori, a Club Òxid potser podrà tornar-ne a gaudir. "Sí, el factor emocional també compta", rebla Pentinat.
 

Les bicicletes clàssiques del club seran a l'abast dels socis Foto: Cedida


 
Participació