MÓN EMPRESARIAL

Fruselva emprèn una nova etapa amb vocació de ser líder global del sector «baby food»

per Reusdigital.cat, Reus | 10 de juny de 2021 a les 16:44 |
Una imatge de la cadena de producció de Fruselva | Fruselva
Global Fruselva, empresa especialitzada en el desenvolupament i comanufacturing de productes alimentaris baby food per marques privades i retailers, emprèn una nova etapa. Els socis de Fruselva van acordar dur a terme una separació accionarial del negoci en benefici de l’interès mutu, així com dels clients, proveïdors i stakeholders del grup.

En aquesta nova etapa, el fundador i president de Global Fruselva, l’empresari reusenc Xavier Martínez, continua liderant el desenvolupament, la innovació i la creació de valor de Fruselva al costat de Javier Hernández, qui passa a ser el nou CEO de la companyia després d’haver estat directiu d’aquesta des dels seus inicis, i de l’equip de professionals especialitzats tant en el sector baby food com en el comanufacturing.

Tal i com ja ha fet Fruselva en els seus 13 anys d’història amb Martínez al capdavant del projecte, l’ambició de la companyia passa per establir-se com partner estratègic global. Dins del seu pla d’expansió, Global Fruselva està ampliant les seves instal·lacions al continent americà i explorant possibilitats d’adquirir una nova planta productiva a Colòmbia per millorar el servei local.

En aquesta línia, la companyia també expandirà la seva xarxa comercial amb noves oficines comercials a Xangai, amb l’objectiu d’oferir un millor servei i atenció als mercats d’Àsia i Oceania, i inaugurarà una nova oficina a Miami que, al costat de la ja existent a Irvine (Califòrnia) (actual headquarters de la companyia als Estats Units), consolidant la creixent presència global de la companyia a Amèrica.

Nous formats sostenibles: terrines de vidre i pouches 100% reciclables
 
Dins d’aquest nou context empresarial, la companyia continua apostant per la innovació i ha llançat al mercat els primers productes de marca privada baby food en format terrina de vidre (Glass Jar). Aquest nou format s’afegeix a la gamma de productes que es fabriquen íntegrament des de Global Fruselva, com són els pouches i les terrines de plàstic.

A més, ara fa un any que la companyia va començar a treballar amb pouches fets a partir d’una sola capa de plàstic PP (polipropilè) aconseguint així el 100% del seu reciclatge. Avui dia ja s’han comercialitzat més de 2 milions d’unitats d’aquest producte.

Global Fruselva també ha llançat recentment una altra línia addicional amb productes Dry baby food, com són galetes o coques d’arròs, especialment dissenyades per l’alimentació infantil amb la finalitat de cobrir les demandes del sector de l’alimentació saludable. La innovació i el desenvolupament de noves alternatives més sostenibles i respectuoses amb el medi ambient s’han convertit en l’ambició de la companyia per aquesta nova etapa.

Un objectiu que es té en compte en tot el procés de creació, des de la selecció de les matèries primeres passant per l’embalatge i l’optimització logística.

Masergrup SL
 
Global Fruselva forma part del grup empresarial industrial Masergrup SL, el qual l’any passat sumà vendes d’uns 70 milions d’euros. El grup té activitats en sectors tant diversos com el de l’alimentació (Global Fruselva i Miró), el healthcare i la construcció (TQ Tecnol SA), el patrimonial, així com també hi forma part l’emblemàtica i modernista Casa Navàs de Reus.

Actualment, el grup compta amb inversions d’uns 100 milions d’euros i una plantilla d’uns 600 empleats entre Amèrica i Europa. Incorporant la sostenibilitat a l’ADN de tots els seus negocis, el grup es postula com entorn en el qual transformar projectes, atreure talent i deixar un impacte social i econòmic positiu a la demarcació de Tarragona.

Edifici amb certificació LEED per la nova seu corporativa de Masergrup

Fruit del gran creixement que ha experimentat Masergrup al llarg del 2020, el grup ha posat els fonaments de la seva nova seu ubicada al polígon industrial Agro Reus. Amb més de 8.000 m² de superfície, i uns 4.750 m2 de magatzem, aquestes noves instal·lacions sorgeixen de la necessitat de tenir un espai modern, verd i intel·ligent on poder créixer, modernitzar-se i ampliar les seves divisions per fer el grup més sostenibles i complir amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides segons l’Agenda 2030.

El nou edifici ja compta amb les certificacions més avançades com són Edifici LEED (Líder en Eficiència Energètica i Disseny sostenible), Petjada de Carboni 0, RESET (Qualitat de l’Aire Interior), i amb la Qualificació Energètica Classe A. A nivell de disseny i estructures, la seu comptarà amb plaques fotovoltaiques a tota la coberta, detectors de presència en zones comunes amb regulació d’intensitat i apagat intel·ligent, il·luminació solar exterior LED, recuperació de l’aigua pluvial, zones verdes exteriors i un total de 20 places de pàrquing amb carregador elèctric, entre altres. Es preveu que la nova seu de Masergrup estarà llesta a finals d’aquest any.
 

Imatge de la gamma de productes Fruselva Foto: Cedida

Arxivat a:
Economia, Fruselva
Participació