El Port participa en la jornada «L'eix Tarragona - Lleida a través del túnel de Lilla»

La nova infraestructura reduirà en 14 minuts el trajecte Lleida – Tarragona

per Reusdigital.cat, 20 de maig de 2021 a les 09:19 |
El president del Port durant la jornada | Port de Tarragona
Aquesta informació es va publicar originalment el 20 de maig de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El president del Port de Tarragona, Josep M Cruset, ha estat present a la jornada  "L'eix Tarragona – Lleida a través del túnel de Lilla". Organitzada per la Fundació Cercle d'Infraestructures, la Cambra de Tarragona, la Cambra de Lleida, el Col·legi d'Enginyers de Camins i amb la col·laboració del Port de Tarragona, s'ha realitzat en format virtual, emesa des de la seu de la Cambra de Comerç de Lleida.

En l'acte hi ha intervingut Pere Macias, president de la Fundació Cercle d'Infraestructures; Jaume Saltó, president de la Cambra de Lleida; Laura Roigé, presidenta de la Cambra de Tarragona i Joan Borràs, representant del Col·legi d'Enginyers de Camins.

Josep Maria Cruset, president del Port de Tarragona ha realitzat una ponència en la taula rodona sota el nom "Els impactes del túnel de Lilla: territorial, econòmic i social", acompanyat per Àngel Ferrer, president d'ASOTRANS i Javier Sancho, director del Complex Industrial Repsol a Tarragona. El president del Port ha destacat que "la posada en funcionament del túnel del Coll de Lilla reduirà el temps i els costos en la connexió del Port amb Lleida i Aragó, permetent més moviments diaris, fet que augmentarà la competitivitat."

Cruset també ha afirmat que "el túnel contribuirà a una major eficiència de consum energètic en el transport de carretera i és una contribució a assolir una activitat econòmica sostenible, un objectiu que està alineat amb els valors del Port de Tarragona".

Millora de les comunicacions 

L'autovia A-27 és una infraestructura d'alta capacitat que connectarà Tarragona amb Lleida, passant per Montblanc. Aquesta ruta "millorarà substancialment" les comunicacions de viatgers i mercaderies que uneixen importants zones industrials de l'interior del seu hinterland amb el Port de Tarragona, servint d'alternativa a l'N-240, "molt congestionada i més lenta" que la futura autovia, argumenta l'Autoritat Portuària. 
Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: