La Carpeta Ciutadana incorpora diverses novetats per 'avançar' en la transformació digital

L'Ajuntament engega una campanya per donar a conèixer aquesta eina telemàtica de relació amb l'administració

per Alba Cartanyà, 17 de maig de 2021 a les 11:56 |
Imatge d'arxiu | Cedida
Aquesta informació es va publicar originalment el 17 de maig de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

L'Ajuntament de Reus fa un nou pas endavant cap a la transformació digital, amb la incorporació de diverses millores a la Carpeta Ciutadana. El consistori també inicia una campanya de comunicació per explicar aquesta eina, amb la voluntat "d'impulsar la relació amb la ciutadania a través dels canals telemàtics". Així ho ha indicat la regidora de Participació, Bon Govern i Serveis Generals, Montserrat Flores, en una roda de premsa aquest dilluns 17 de maig.

La regidora ha insistit en la necessitat "d'avançar" en la transformació digital, i ha detallat els canvis més significatius de la Carpeta Ciutadana: s'ha renovat el disseny, es pot usar en qualsevol dispositiu i s'ha introduït un apartat de valoració perquè la ciutadania faci suggeriments. A més, s'incrementa la proactivitat de l'administració i s'ha fet més senzilla d'utilitzar, "més transparent i propera".

A dia d'avui, la Carpeta Ciutadana acull uns 9.000 usuaris al més. Flores ha remarcat que "les millores poden contribuir a què la ciutadania l'utilitzi més" i ha posat en valor el "treball transversal" que suposa la digitalització de l'administració. 

Vint-i-set conjunts de dades

Uns 9.000 usuaris diferents al mes (entre ciutadania, empreses, entitats i proveïdors) fan servir actualment la Meva Carpeta per relacionar-se amb l’Ajuntament de Reus. Una xifra que, segons el consistori, ha crescut en els darrers anys a causa de les millores introduïdes i l’acceleració de l’aposta municipal per la transformació digital de l’administració com a conseqüència de la pandèmia.

Des de la seu electrònica municipal es poden fer la majoria dels tràmits per mitjans electrònics sense necessitat de fer-ho presencialment; i des de la meva carpeta es poden consultar fins a 27 conjunts de dades i gestions diferents com per exemple la consulta de l’estat de les sol·licituds i expedients, subvencions, dades d’empadronament, dades de contacte, comunicacions i notificacions rebudes, domiciliacions bancàries, impostos, rebuts i pagaments, queixes, entre altres.

Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: