Els conductors de Reus Transport proven un bus elèctric

És un model 'Atak' de 8 metres de longitud i amb capacitat per a mig centenar de persones

per Marc Busquets Obré, Reus | 14 de maig de 2021 a les 12:53 |
Una imatge del bus elèctric a prova | Marc Busquets
Aquesta informació es va publicar originalment el 14 de maig de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Una quinzena de conductors de Reus Transport (la meitat de la plantilla) provaran, al llarg d'aquest divendres, un bus elèctric i respondran després una enquesta sobre la seva conducció. Les dades recopilades, ha exposat en roda de premsa la presidenta de l'empresa municipal, Marina Berasategui, permetran "estar el corrent" de les prestacions d'aquest tipus de vehicles de cara a una futura implantació a la flota, de cara al futur. El bus en qüestió, un model 'Atak' de 8 metres de longitud i amb capacitat per a mig centenar de persones, l'ha cedit la companyia e-Buskar. Segons s'ha apuntat, té una autonomia d'uns 300 quilòmetres i el seu cost és d'uns 320.000 euros. Els usats ara per ara per Reus Transport, de 12 metres i de gasoil, en valen uns 240.000 cadascun.

La prova s'ha fet en un recorregut urbà, per on els conductors circulen cada dia durant els seus respectius serveis. Després de la prova, ha indicat la també regidora d'Urbanisme, els conductors han de hagut de respondre un qüestionari "per valorar l'experiència en diversos moments de la conducció com l'arrencada, la frenada, o la maniobra de recollida de passatgers". 

Berasategui ha dit que "a Reus apostem clarament per la mobilitat sostenible i volem estar al dia de les novetats. Reus Transport, com a empresa de servei públic i amb una important vessant tecnològica, vol conèixer de primera mà totes les possibilitats que van sorgint en l’àmbit de la mobilitat sostenible", a l'hora d'argumentar per què els conductors han fet la prova de conducció. 

Per cloure la seva intervenció, Berasategui ha recordat que Reus Transport va renovar la seva flota d'autobusos el 2019, que ha completat el 2020, "amb nous vehicles menys contaminats i més eficients". A banda, i a preguntes dels periodistes, no ha descartat estudiar possibles línies de finançament a través de fons europeus Next generation per si sorgís "una oportunitat irrenunciable" d'incorporar busos elèctrics a la flota. 

Participació