Visites, tallers i un 'escape room', activitats d'estiu al Gaudí Centre

per Marc Busquets, Reus | 6 de maig de 2021 a les 12:56 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 6 de maig de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Noves activitats d'estiu per al Gaudí Centre en una nova etapa marcada per la covid. De cara a una campanya, la dels mesos de bons temps, en què s'espera que l'activitat sigui la d'abans de la pandèmia, aquest dijous s'han presentat noves iniciatives lúdiques per a tots els públics que es desenvoluparan a l'espai de la plaça del Mercadal. Entre altres, destaca un 'escape room' que posa en valor la trajectòria de l'arquitecte, a més de visites guiades i dinamitzades que s'adreçaran a les famílies i al públic en general. 

Una campanya 'innovadora'

Ha estat la regidora del ram, Montserrat Caelles, l'encarregada de presentar les noves propostes d'oci. Al seu parer, "representen una nova oferta en un nou escenari com l'actual", en al·lusió al context derivat de la covid-19. Tot plegat, però, passa per "la recuperació de l'activitat i per atraure visitants" a la ciutat, raó per la qual s'han concebut una sèrie d'iniciatives lúdiques de cara a l'estiu. "Ha de ser una campanya innovadora, que tingui en compte els detalls i que respecti les indicacions de les autoritats sanitàries", ha assenyalat. 

D'aquesta manera, el previst al Gaudí Centre passa per "acostar la figura de Gaudí a tot tipus de públics i satisfer les seves inquietuds". De fet, s'han preparat activitats pensades "per als més joves", tals com un 'escape room' "carregat d'enigmes" i una ruta batejada com 'Descobrim Antoni Gaudí, del geni a la persona' que es farà per al públic general i familiar. "Ens volem acostar al públic infantil i juvenil, i ho farem amb reptes, imatges i explicacions", ha precisat Caelles. A més, se seguiran fent visites guiades a l'espai ubicat al Mercadal, amb la voluntat que tot conformi "una experiència vivencial" per a les visites, més enllà del "típic museu". Caelles ha comentat també que s'han preparat dos tallers creatius en què es manipularan elements com la ceràmica. 

Caelles ha conclòs la seva intervenció tot apuntant que la "inversió per conceptualitzar" les iniciatives previstes és de 6.320 euros, als quals cal sumar-ne 4.327 per "realitzar-les". La regidora ha explicat que des de Reus Promoció s'ha comptat amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona, i que s'ha establert una nova plataforma a través de la qual es podran comprar entrades en línia per al Gaudí Centre i altres iniciatives que gestiona l'agència Reus Promoció. 

 

 

 

 

Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: