INFRAESTRUCTURES

Faran un 'pas de ciutat' soterrat per a vianants a la futura estació de Bellissens

De la inversió necessària, entre 1,3 i 1,8 milions, se'n farà càrrec el consistori

per Marc Busquets, 19 de març de 2021 a les 09:34 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 19 de març de 2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

La futura estació de trens de Bellissens inclourà un "pas de ciutat" soterrat per als vianants, per connectar el Mas Iglésias amb la universitat, l'Hospital i el Tecnoparc. Ho ha avançat l'alcalde de la ciutat, Carles Pellicer, tot valorant la inversió necessària entre 1,3 i 1,8 milions d'euros, de la qual es farà càrrec el consistori de la capital del Baix Camp. El batlle ho ha exposat aquest matí de dilluns, en roda de premsa, al costat de la vicealcadessa, Noemí Llauradó, la regidora d'Urbanisme, Marina Berasategui, i el portaveu del PSC, Andreu Martín. 

El consens polític 'dona els seus fruits'

El batlle ha exposat alguns dels detalls d'un projecte que "cada cop és més a prop". En aquest sentit, ha subratllat que des de l'Ajuntament "estarem atents al desenvolupament de l'estació" i ha avançat que també es contempla un pas inferior a banda i banda de la via. "Fins ara teníem un projecte, però el que també volem és que els vianants la puguin crear per sota", ha dit. Es tracta d'una opció vista amb bons ulls per Adif, ha detallat l'alcalde, tot afegint que de la inversió se'n farà càrrec l'Ajuntament, xifrada aquesta entre 1,3 i 1,8 milions d'euros i coberta en quatre anualitats (de 2021 a 2024, ambdues incloses). 

L'estació de Bellisens és, per a Llauradó, "la prova que el consens polític dona els seus fruits". Aquesta ha assenyalat que l'equipament "dinamitzarà" la zona sud de terme, on es preveu "un gran creixement" de cara al futur. La vicealcaldessa ha recordat els passos que s'han superat per comptar amb la nova infraestructura, tot destacant l'actual licitació de la redacció del projecte. 

Per part seva, Martín ha apuntat que "l'estació és molt necessària" per a la ciutat i ha manifestat que es tracta d'un equipament "estratègic" per al desenvolupament d'un sector on s'hi troba la universitat, l'Hospital Sant Joan i el Tecnoparc. "Hem sumat voluntats per comptar amb els recursos financers adequats per materialitzar el projecte", ha conclòs el socialista. "Les infraestructures són complexes, però en quatre anys veurem l'estació", ha pronosticat Pellicer. 

Detalls de l'estudi

Segons l'estudi del ministeri, l'estació donarà servei directament als 28.731 habitants que hi ha en el seu radi més immediat de 1.500 metres en relació a aquesta. S'hi apunta que hi passarien 1.443 viatgers diaris, dels quals la meitat correspondrien a una captació modal del vehicle privat, un 20% de captació del bus i un 30% de transferència directa de l’estació actual. La projecció a 30 anys de l'estació donaria com a resultat un increment del 146% arribant a 3.507 viatgers diaris a mig termini.

Respecte al projecte constructiu, es planteja un baixador de dues andanes de 210 metres de longitud per cinc metres d’amplada i, per tant, compliria amb la normativa estatal i europea de mobilitat.

Arxivat a:
Reus
Participació