SALUT

Un menú estiuenc fàcil de fer, barat i saludable

La dietista i nutricionista Rosa Baró ens proposa diverses receptes per combatre la calor

per Redacció, Reus, Catalunya | 7 d'agost de 2016 a les 10:11 |
El gaspatxo és un dels plats més refrescants a l'estiu | Pixabay
Aquesta informació es va publicar originalment el 7 d'agost de 2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

La dietista i nutricionista Rosa Baró ens proposa una sèrie de receptes d'estiu ben fàcils de fer i que ens ajudaran a la combatre la calor. I, a més, són del tot saludables.

La nostra experta anomena la primera proposta Aigua refrescant i per preparar-la tan sols ens caldrà aigua, gel, meló, cogombre i menta.

Preparació:

Pelarem el meló i el tallarem a daus petits (si tenim paciència, amb una cullereta podem fer boletes). Posteriorment tallarem el cogombre i la llimona, que la farem a rodanxes, per posar-la tot seguit en una gerra juntament amb el meló i les fulles de menta. Hi afegirem gel, omplirem la gerra amb aigua i remenarem una estoneta.

Baró també ens convida a preparar un Gaspatxo amb pastanaga i remolatxa, que ens pot servir d'entrant en un menú.

Ingredients per a quatre persones:

Una remolatxa (crua, no de les cuites)

Quatre pastanagues grans

Dos o tres tomàquets Un cogombre

Mig pebrot vermell

Un gra d'all Suc de mitja llimona (opcional)

Tres cullerades de vinagre d'umeboshi (opcional)

Dues cullerades d'oli d'oliva verge extra

Tres gots d'aigua

Preparació:

Pelarem el cogombre, traurem les llavors del pebrot, trossejarem totes les verdures a parts grans i triturarem tots els ingredients. Ho tastarem, ja que potser ens caldrà rectificar amb vinagre o amb aigua, si ha quedat molt espès.

Una altra recepta d'estiu és l'Empedrat senzill, el nostre primer plat.

Ingredients per a quatre persones:

250g de bacallà esqueixat

250g de fesols (podem utilitzar mongetes del ganxet o de Santa Pau)

Una ceba mitjana Pebrot (mig pebrot vermell, mig pebrot groc, mig pebrot verd)

Dos o tres tomàquets (de la varietat raf o cor de bou, per exemple)

Cibulet

Sal

Oli d'oliva verge extra

Vinagre (opcional)

Preparació:

Picarem les hortalisses (la ceba, els pebrots i el tomàquet) en trossos ben petits i les barrejarem en un bol amb els fesols i el bacallà, ja dessalat i esqueixat. Ho amanirem tot amb l'oli d'oliva, la sal i el vinagre (molt poc). Podem presentar el plat amb un motlle rodó per donar-li forma de timbal i decorar-ho, tot plegat, amb unes fulles verdes (canonges o rúcula, el que més ens estimem).

Finalment, la nostra dietista i nutricionista ens planteja l'elaboració d'un simple postre estiuenc, la Broqueta de fruites d'estiu.

Ingredients per a quatre persones:

Dos Albercocs

Un grapat de Cireres

Un Préssec

Un Kiwi

Un tall de pinya

Preparació: Molt simple. Tan sols haurem de muntar, en una broqueta, les fruites abans esmentades. L'albercoc, la cirera, el préssec, el kiwi, la pinya...

 

Participació
Director: Marià Arbonès
Cap de redacció: Marc Busquets
Departament de Tecnologia: Josep Gallofré / Adrià Martínez

Raval de Santa Anna, 2, tercer pis | 43201- Reus | Telèfon 977 300783 | info@reusdigital.cat
Segueix-nos a:
Cerca a ReusDigital: