Diumenge, 05 de Maig de 2024

S'inaugura la biblioteca multisensorial SNOEZELEN al CEE Font del Lleó de Reus

El projecte compta amb el suport de la Fundació Privada Reddis

25 d'Abril de 2024, per Reusdigital.cat
  • Imatge de la biblioteca sensoral al CEE Font del Lleó

    Cedida

L’escola pública CEE Font del Lleó inaugura la biblioteca sensorial SNOEZELEN, el projecte ha comptat amb el suport de la comissió d’esenyament de la Fundació Privada Reddis.

L’espai vol potenciar l’estimulació multisensorial amb l’objectiu que a l’alumnat de l’escola aprengui a fer una millor utilització de la informació rebuda de l’entorn. L'estimulació sensorial és qualsevol entrada d'informació al sistema nerviós a través dels diferents sentits. Amb aquest proojecte, es pretén proporcionar noves alternatives en l’atenció educativa per generar un "despertar sensorial" a partir de la pròpia experiència sensorial mitjançant la interacció amb un entorn ple d’estímuls per potenciar el desenvolupament cognitiu i la intencionalitat comunicativa, per a facilitar l’expressió de sentiments, necessitats, desitjos…

La biblioteca sensorial SNOEZELEN, a través de diferents espais dedicats als sentits, adequant-se en cada cas al perfil de l’usuari, possibilita als infants gaudir de la biblioteca de manera vivencial, i els permet apropar-los-hi la lectura i la biblioteca, de manera més atractiva, crear un entorn integral d’estimulació de tots els sentits i propiciar una experiència vivencial immersiva.

En dur a terme una sessió de dinamització de la lectura a l’espai sensorial, s’ofereix, de manera natural, una activitat inclusiva, ja que es dona l’oportunitat a infants amb dificultats sensorials de participar en les activitats proposades.

El CEE Font del Lleó és una escola de titularitat pública, del Departament d’Educació, que neix el setembre del 2014 dins del Barri Gaudí. L’escola atén alumnes d’entre els 3 i els 21 anys, d’etapes d'educació infantil, primària, secundaria obligatòria, del municipi de Reus i les comarques del Baix Camp i Priorat, amb alguna necessitat específica de suport educatiu derivat d’una discapacitat intel·lectual i/o un trastorn de l’espectre autista, en diferents graus d’afectació. L’objectiu principal que pretén satisfer és que els infants que en facin ús puguin estar exposats/es a estímuls controlats que els permetin percebre diferents sensacions que afavoreixin al seu desenvolupament global i la motivació.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges